Tekrar merhaba ve “Daha Fazla Görüntüleme Nasıl Elde Edilir ve Müşteri Nasıl Çekilir” serimizin ikinci bölümüne hoş geldiniz. Umarım ilk bölümü beğenmişsinizdir ve faydalı bulmuşsunuzdur. Bugün web sitenizin ve nihayetinde sizin hak ettiğiniz ilgiyi görmesi için birkaç önemli ipucu ve püf noktasından bahsedeceğiz.
Hatırlarsanız, geçen ayki listede benzersiz içerik oluşturma ve doğru ve en iyi anahtar kelimeleri kullanma konusunda tavsiyeler yer alıyordu. Bu ikinci bölümde kişisel siteniz için daha iyi okunabilirliği nasıl sağlayacağınızı ve gelecekteki müşterilerinize nasıl yaklaşılabilir görüneceğinizi öğreneceksiniz. Başlayalım.
Okunabilirliği artırın
Diyelim ki hayallerinizdeki metin web sitenizde zaten var. Belki birinci bölümdeki ipuçlarını kullanarak kendiniz oluşturdunuz ya da bunun için bizden yardım istediniz. Her iki durumda da, artık bu işi hallettiğimize göre, metin ve arka plan arasındaki ideal kontrastı nasıl sağlayacağınıza odaklanmaya başlayabilirsiniz.
Başka bir deyişle: web sitenizi ziyaret eden kişiler sitenizden yıldırım hızında ayrılmak istiyorsa, yanlış yapıyorsunuz demektir. Kötü renk şemaları yüzünden kimse retinasına zarar vermek istemez, değil mi? Müşteri çekmek istiyorsanız kötü renk kombinasyonları kesinlikle yapılmamalıdır. Kötü renk kombinasyonlarına örnek olarak sarı üzerine beyaz, kırmızı üzerine mavi, siyah üzerine pembe vb. verilebilir. Kısa bir metniniz olduğunda çok az kontrast varsa, ziyaretçiler onlarca kez siteden ayrılacaktır.
Buradaki şablonlarımıza bir göz atın ve hangi renk şemalarının harika bir şekilde işe yaradığını göreceksiniz. Kendinizi potansiyel bir ziyaretçinin yerine koyun ve şunu düşünün: gördüklerinizi beğeniyor musunuz? Renkler gözleriniz için çok mu güçlü yoksa çok mu soluk ve başınızı mı ağrıtıyor? Buradan devam edin ve internetteki kişisel oyun alanınızı geliştirin. İnsanlar bunu sevecektir çünkü onlara önemsediğinizi gösterir.
Yaklaşılabilir bir ton kullanın
Birçok erkek ve kadın, eş arayanlar, o sağlayıcının blogunda okuduklarından ya korkar ya da sıkılır. Nasıl mı? Kelime seçimleri yüzünden. “Hakkımda” metinleri, her zaman bir sözlüğün varlığını gerektiren çok fazla süslü kelime veya yazılı biçimde çok fazla sızlanma, bol miktarda dil bilgisi hatası veya tekrarlanan kelimeler içerebilir.
Bu yüzden her zaman profesyonel bir ton tutmak en iyisidir. Çok profesyonel bir ton değil, unutmayın, yoksa çok ciddi olduğunuzu düşünürler. Web sitenizi bulan kişiler işinizi sevdiğinizi ve bu işte profesyonel olduğunuzu görmeli, ancak aynı zamanda eğlenmeyi de bilmelisiniz. Dil becerileriniz kusursuz olmalı, böylece metin herkes tarafından kolayca okunabilir. İlgili becerilerden, ihtiyaç duydukları şeyi bulmak için içeriği hızlıca tarayan ziyaretçilerin kolayca anlayabileceği bir şekilde bahsettiğinizden emin olun.
Ayrıca, birine bir şey yapmasını emrediyormuşsunuz gibi gelen kelimelerden uzak durun. Birkaç örnek: “Hemen taran!”, “En kısa sürede benimle buluş!”, “Zaman kaybetme, en kısa sürede beni ara” vb. Bu kelimelerdeki “!” işaretini fark ettiniz mi? Bunlardan çok fazla olması da anında soğumaya neden olur. Gülümseyen emojiler kullanın, arkadaş canlısı ama saygın bir kişilik yansıtın ve görünürlük ve rezervasyon açısından bir yerlere gelin.
Gelecek ay daha fazla görüntülenme alma ve müşteri çekme konusunda yeni bir seriyle geri döneceğiz Haftanızın tadını çıkarın!